Etický kodex odboru KČT

Etický kodex stanovuje základní pravidla chování a jednání členů odboru KČT Klub Dobrý hospodář Olomouc

Posláním KČT je být partnerem pro všechny zájemce o turistiku a zdravý životní styl, vytvářet turistický a sportovní program, materiální, organizační a metodické podmínky pro volný pohyb v přírodě, značení a údržbu sítě turistických tras, podpora ochrany přírody pro aktivní turistickou činnost celé veřejnosti, podporovat konání turistických akcí pro veřejnost, rozvíjet a propagovat KČT jako celek.
 
Etický kodex je jako součást vnitřních norem pro každého člena KČT odbor Klub Dobrý hospodář Olomouc (dále jen KDHO) závazný a dodržování jednotlivých zásad patří k základním povinnostem členů.

Etické zásady obecné:

- Poslání je vždy založeno na dodržování hodnot demogracie a lidských práv u skupin i jednotlivců.
- Člen respektuje jedinečnost každého člověka a jeho právo na vyjádření se k problematice v odboru KČT.
- Člen výboru KČT odbor KDHO v rámci své funkce a možnosti nabízí veškerou podporu členům.
- Člen jedná vždy čestně a korektně, aby neohrozil dobré jméno KČT odbor KDHO.
- Každý člen se zavazuje zachovat o důvěrných informacích se kterými přijde v organizaci do kontaktu mlčenlivost a nesdělí je, ani neumožní k nim přístup třetím  
  osobám nebo je nevyužije ve svůj prospěch nebo ve prospěch třetích osob.
 
Ve vztahu k celému KČT:
- Každý člen aktivně přispívá kritikou, náměty a návrhy k řešení problémů a celkové koncepci organizace.
- Je vždy loajální a má pozitivní vztah k organizaci.
 
Ve vztahu ke svým kolegům:
- Základem vztahů mezi členy je vzájemné čestné, slušné a společensky korektní chování.
- Člen respektuje názory a postoje kolegů a využívá možnosti týmové spolupráce.
- Pokud se kterýkoliv člen zúčastní školení či semináře, informuje své kolegy o novinkách, kontaktech a změnách týkajících se organizace.
 
Ve vztahu ke společnosti:
- Každý člen usiluje o osvětu v široké veřejnosti. Dbá na šíření dobrého jména organizace.
- Člen podporuje zdravý životní styl ve vztahu veřejnost versus KČT.